یکی از آهنگسازانی که در سال های اخیر کارهای جالب و جذابی را ارائه داده و یک جورایی باعث شده شناخت نسبت به او بالا برود روپرت گرگسون-ویلیامز بوده است. وی در این راه بسیار موفق بوده است و به عقیده من از برادر بزرگتر خود یعنی هری گرگسون-ویلیامز پیشی گرفته است. در این لحظه از وب سایت دریم موزیک بزرگترین فول البوم روپرت گرگسون-ویلیامز (Rupert Gregson-Williams) را با کیفیت بالا آماده دانلود کرده ایم. امید است از گوش دادن به این فول البوم نهایت لذت را ببرید.
معرفی آهنگساز روپرت گرگسون-ویلیامز
روپرت گرگسون-ویلیامز (Rupert Gregson-Williams) آهنگساز بریتانیایی متولد 12 اکتبر 1966 می باشد که در زمینه ساخت موسیقی متن فیلم و سریال فعالیت دارد. از کارهای برجسته ای که وی آهنگسازی کرده است میتوان به Hacksaw Ridge, Wonder Woman, Aquaman, Over the Hedge, Bee Movie, Made of Honor, Abominable, The Holiday و The Legend of Tarzan و تعدادی بیشمار کار برای کمپانی Happy Madison Productions اشاره کرد.
وی آهنگسازی فیلم های زیادی از کمدین ادم سندلر را انجام داده است. از کارهای برجسته تلویزیونی وی میتوان به Veep, Catch 22 و The Crown اشاره داشت. در سریال تاج با آهنگساز افسانه ای هانس زیمر همکاری داشته است و آلبوم موسیقی متن خارق العاده ای را ارائه داده اند. وی از St John’s College, Cambridge و کالج لنسینگ فارغ التحصیل شده است.
روپرت گرگسون-ویلیامز یکی از اعضای کمپانی Remote Control Productions , هانس زیمر می باشد. وی در طول دوران کاری اش نامزد جایزه امی شده است و برنده جوایز مراسم های BMI Award و European Film Award هم شده است. وی از سال 1996 با اما جیکوبز (Emma Jacobs) ازدواج کرده است و یک فرزند هم دارد.
مصاحبه ای با Rupert Gregson-Williams
تاثیر پذیرفتن از آنها و همچنین استفاده از صدای خود, مهمترین چیز است! با موج سینوسی و داستان شروع کنید, از آنجا روی پروژه کار کنید مهمترین بخش در ساخت موسیقی برای من “ملودی” است.
شما همیشه از اطراف, فیلم هایی که تماشا میکنید, افرادی که تحسین می کنید, تاثیر می پذیرید. تاثیر پذیرفتن از آنها و همچنین استفاده از صدای خود, مهمترین نکته است. وگرنه از نظر موسیقیایی شروع به خودخوری می کنید و این موضوع برای همه کسل کننده است. اگر نوازنده باشید, کار شما راحت تر است, من خواننده ام و ابزارهای موسیقی مختلف رو بد مینوازم, البته این موضوع بهم کمک میکنید بهتر بتونم به صدا و موسیقی که میخواهم برسم.
در ترتیب سنجی که دارم سعی میکنم همه چیز را در آن قرار دهم و مدام و مدام به آن گوش دهم تا ببینم میخواهم به چی برسم. افرادی که با من کار می کنند این کار را کسل کننده می دانند. خب تا اینجا نحوه اجرا اهمیت دارد, من آهنگسازی را در زیر سایه هانس زیمر آموختم و او مربی من بود و من دستیارش بودم (حدود 20 سال قبل) . برای من بسیار اهمیت داشت, چونکه کاراکتر بزرگی مثل اون, تاثیرات بسیاری بر روی من گذاشت. در نتیجه بعد از جدایی کار از اون چند سال طول کشید که چه طور صدای خودم را پیدا کنم و چه طور میخواهم کارم را انجام دهم, نه اینکه فقط گوش دهم و ستایش کنم.
مورد سوم, فیلم است وقتی که با کسی کار میکنید که فیلمساز است, بسیار اهمیت دارد تا گوش دهید که چه چیزی میخواهند, تا اینکه سعی کنی ایده های موسیقیایی خودت را به زود وارد کنی. بعد میتوانید صدای خودت را پیدا کنی که مختص هر فیلم است و دنباله روی داستان است.
چه قدر اهمیت دارد تا به استایل های موسیقیایی مختلف گوش داد؟
بسیار اهمیت دارد, چونکه هر فیلم نیازمند یک چیز جدید است,
مگراینکه شما به یک ژانر خاص بچسبید.
به شخصه چندین سال در زمینه ژانر کمدی فعالیت کردم, درنتیجه موسیقی فیلم کمدی می نوشتم, اما الان نویسندگی موسیقی فیلم های ابرقهرمانی را انجام می دهم. ممکنه فیلم بعدی نیازمند Big Band باشد و حتی ممکن است بعدی نیازمند موسیقی با پیانو و ویولن باشد. وب سایت دریم موزیک پیشنهاد میدهد کارهای مکس ریشتر را حتما دنبال کنید.
اما به شدت اهمیت دارد, اگر بخوام یک چیز به جوان ها بگویم,
بسیاری از آنها با کتابخانه های موسیقی سرو کار دارند,
بسیاری از افراد باهاس سرو کار دارند, خیلی خوب است که هرچه قدر میتوانند با آن کار کنند تا قبل از اینکه به ترتیب پروژه های مستند و بعد سریال و بعد فیلم سینمایی را بدست آورند, اینکار بسیار به آنها کمک میکند چونکه تمرین بسیار خوبی برای آنها است.
به شخصه قبل از اینکه اولین کار رسمی خودم رو انجام بدم خیلی خیلی آن کار را انجام دادم.
خیلی خوب بود, تونستم دیدی نسبت به موسیقی جاز یا کانتری یا … پیدا کنم.
همه آنها در ابتدا کارهای پیش پا افتاده بودند, اما الان بسیار قدردانش هستم چونکه دید کنی نسبت به آنها بهم داده است. بله استایل بسیار اهمیت دارد, صدای خودت بسیار اهمیت دارد. اینکه بتوانید کمی روی موزیک جاز کار کنید اهمیت دارد, همیشه به آن نیاز ندارید اما اگر میخواهید علام موسیقی را در حد گسترده اشته باشید باید موسیقی کلاسیک و سینث سایزر و … را به خوبی درک کنید. دانلود فول البوم روپرت گرگسون-ویلیامز را فراموش نکنید.
طراحی صدا دربرابر ارکسترا
یکی از موارد بسیار جالبی که درباره نوشته موسیقی متن فیلم وجود دارد این است که اگر زمان داشته باشید, مثلا اگر چهار هفته زمان داشته باشید, زمان زیادی برای بازی کردن با صداها دارید. ناگفته نماند برای من مهمترین بخش موسیقیایی “ملودی” است, بدون ملودی نمیتوانستم مدرسه را رد کنم, به اون اندازه باهوش نبودم, باید به ملودی می چسبیدم. داشتم میگفتم اگر زمان داشته باشید, روند بدست آوردن ایده تماتیک سیار جالب است.
من آهنگسازی موسیقی متن یک سریال تلویزیونی را انجام دادم که اسمش Alienist بود, برای قاتل داستان بر روی موتیف کار کردم که فقط بر روی ابزار موسیقی تک بود, چند روزی داشتم روی صداهای مسخره کار میکردم تا اینکه به موسیقی که خواستم رسیدم. تجربه جالبی بود.
درباره طراحی صدا, سینث های الکترونیک زیادی وجود دارد که باید زمان زیادی بر روی آنها بگذاری, شما میتوانید از صداهای که در سینث پیدا می کنید, الهامات بسیاری بگیرید, اما درباره موسیقی ارکسترا باید از قوه تخیل خودتان استفاده کنید, رنگ های مختلفی که در تخیل شما وجود دارد و چیزهایی که از آنها الهام گرفته اید. اما در سینث با فشاردادن دکمه داستان برای شما روایت می شود!! به نظرم با موج سینوسی و داستان شروع کنید و از آنجا کارتان را شروع کنید … تمرین زیادی نیاز است, فقط تمرین … گذر زمان زیاد … شب ها تا دیروقت …
پیشنهاد ویژه : دانلود آهنگ های رامین جوادی
وقتی که فشار زمانی بر روی شماست چه طور ملودی را خلق می کنید؟
دوره زمانه عوض شده و مردم به دنبال ملودی برای فیلم هایشان نیستند, و میگویند حس مدرن بودن از فیلم گرفته می شود. در بعضی از فیلم هایی که تا به امروز انجام دادن, خود فیلم نیازمند این ملودی بوده است, چیزی رمانتیک, چیزی احساسی, انجام اینکار بدون ملودی بسیار دشوار است. اینکه زمان داشته باشید بسیار خوب است, مثلا چهار هفته زمان داشته باشید بسیار عالی است, البته کم پیش می آید. پس اگر فشار زمانی وجود داشته باشد شما دیگه نباید بخوابید! باید کار کنید تا به ملودی مورد نیاز برسید. دانلود فول البوم روپرت گرگسون-ویلیامز به همه دوستان خود پیشنهاد دهید
همین الان درحال کار بر روی فیلمی هستم, کارگردان واقعا دنبال ملودی است که بتواند آن را زمزمه کند.
و وقتی که مردم آن را می شنوند, کاراکتر اصلی و قهرمان اصلی با شنیدن آن به خاطر آورده شوند.
او به دنبال ملودی بوده است, ممکنه برداشت سنتی بودن از آن شود اما این یکی رو اینطور انجام خواهیم داد.
فکر میکنید در آینده ملودی به یک نوع مد در فیلم های آینده تبدیل شود؟
امیدوارم, امیدوارم, آخه میدونید قانون خاصی وجود ندارد, تا به حال کسی به من نگفته که از ملودی استفاده نکن. گاهی اوقات شما وقتی از ملودی استفاده میکنید, زیاد به در نمیخورد, به بیننده میگوید که الان لحظه عاشقانه است یا … اما بدرد فیلم نمیخورد و ما آن را کنار میگذاریم و کار متفاوت تر انجام می دهیم. اصلا مشکلی نیست, همیشه وجود دارد.
پس همیشه خواهد بود, فکر نمیکنم که از بین رفته باشد, آخه مثلا من موسیقی متن فیلم شکل اب را شنیده ام که برنده اسکار هم شد. یک ملودی است, یک ملودی ساده, بخشی از چارم است, فقط یک ریف نیست. فکر میکنم همیشه جایی براش هست و ممکن هم هست گاهی اوقات نباشد, این چیزی است که ما موسیقی متن انجام می دهیم با آن رو به رو هستیم
اطلاعات تکمیلی در ویکی پدیا
لیست فول آلبوم روپرت گرگسون-ویلیامز
- 2006 – Battlefield 2 Modern Combat
- 2006 – Click
- 2006 – Over The Hedge (Recording Sessions)
- 2007 – Bee Movie
- 2008 – Bedtime Stories
- 2009 – The Prisoner
- 2011 – Just go with it
- 2014 – Postman Pat. The Movie
- 2014 – Winter’s Tale
- 2015 – Open Season Scared Silly
- 2016 – Hacksaw Ridge
- 2016 – Hacksaw Ridge (Complete)
- 2016 – The Crown Season 1
- 2016 – The Legend of Tarzan
- 2017 – The Crown Season 2
- 2017 – Wonder Woman
- 2017 – Wonder Woman (Recording Sessions)
- 2018 – Aquaman
- 2018 – Aquaman (Deluxe Edition)
- 2018 – The Alienist
- 2019 – Abominable
- 2019 – Catch-22
- 2019 – Catherine The Great
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.